Hi ha 4 conceptes claus (les 4C's) per tal d'elaborar un bon curs i/o material: claredat, capacitat , consitència i compromís.
La guia et mostra els 6 passos principals: la coordinació. la valoració de necessitats, el disseny, el desenvolupament, l'entrega i l'avaluació.
- La coordinació: és molt important durant totes les fases del procés de formació, aquesta requereix la gestió de motls detalls i persones. Aquesta secció cobreix la planificació prèvia a la formació i llistes de control que s'han de tenir en compte des del principi.
- Avaluació de les necessitats: s'ha de respondre a 4 preguntes: a qui va dirigit?, quin paper té l'audiència?, Que manca entre el que sabem i el que necessitem? i, Si la formació ajudarà a omplir els buits?
Però també s'ha de tenir en compte que la formació és només una part a l'hora d'omplir de manera completa una bretxa d'aprenentatge.
En el cas de la formació d'adults les necessitats varien. I la comprensió d'aquestes necessitats és molt important.
En el cas de la formació d'adults les necessitats varien. I la comprensió d'aquestes necessitats és molt important.
- El disseny: hi ha cinc components principals: els resultats de l'aprenentatge, els materials de formació, els formadors i experts ( que són els que validaran el projecte), els mètodes de formació i la logísitca.
- El desenvolupament: consisteix en crear materials d'escriptura i d'aprenentatge, i treballar amb els experts. És la fase que porta més temps. Els materials dels projectes poden passar per diverses revisions i persones abans de que estiguin llestos.
A mesura que avancem a traves d'aquesta fase, ens hem d'assegurar que els materials coincideixin amb els resultats d'aprenentatge que hem identificat anteriorment. Totes les fases de formació posteriors han de reflectir aquests resultats.
- L'entrega: en aquesta fase s'uneixen totes les anteriors. Mentre que els altres passos es centren en la creació de contingut de la formació, la fase de lliurament té a veure amb l'ensenyament dels continguts i l'aprenentatge dels participants.
- L'avaluació: hauria de dur-se a terma a cada fase del procés i no com a últim pas. Consisteix en que els participants demostrin els coneixaments adquirits i també el procés en si, per tal de poder comprovar si s'han assolit els objectius.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada